Sjećanje na FOI i početak karijere

Prva asocijacija na studij su joj, kako kaže, nova prijateljstva koje je stekla tijekom svojih studentskih dana na FOI-ju te smatra kako su joj znanja vezana uz organizaciju poslovanja na studiju bila naročito bliska i kasnije vrlo potrebna. „Od znanja s fakulteta najkorisnija su ona koja kao kvalitetnu bazu nastavimo upotrebljavati i razvijati u radu.“  Posebno se rado sjeti vježba iz marketinga kod prof. dr. sc. Bratka. „Kada smo obradili primjer prodaje sa aspekta poslovne etike, jako me se dojmila ta diskusija i primjenjivost zadane knjige. Kasnijih godina utvrdila sam da me to područje iznimno zanima i kontinuirano uživam u bavljenju poslovnom etikom, te sam magistrirala i kao predavač sudjelujem na tu temu. Uvijek sam zahvalna za spomenute sate vježbi, kao jedan od prvih formalnih susreta s ovim važnim područjem.“- prisjeća se.

mmarceta1

 

Što se tiče puta nakon diplome, svoju karijeru započela je na Varaždinskom tržištu vrijednosnica gdje je primljena kao pripravnik 1996., a čiji je oglas pronašla, kako kaže, u 'Varaždincu'. „Nakon pripravništva, radila sam primarno na poslovima nadzora i drugim  burzovnim aktivnostima i projektima, te kao direktorica od 1998. do 2007. Od  povezivanja Varaždinske i Zagrebačke burze 2007., iduće tri godine radim kao član Uprave Zagrebačke burze, što primjerice obuhvaća pripremu početka rada Akademije Zagrebačke burze. koja je počela s radom 2010.“- rekla je. Od tada je odgovorna za poslove voditeljice burzovne Akademije, a kaže kako svako radno mjesto, kao i gospodarsko razdoblje, nosi svoj značaj u razvoju poslovnih kompetencija pojedinca.

„Kao jedno od značajnih ranijih iskustava navela bih uvrštenje svih privatizacijskih investicijskih fondova na Varaždinsko tržište vrijednosnica. Ono je uslijedilo nakon iznimno izazovne 1998., za domaće i inozemno financijsko tržište. Projekt uvrštenja učvrstio mi je uvjerenje koliko je važno ustrajno raditi i pripremati nove usluge bez obzira na otežane okolnosti gospodarskog okruženja. To uvjerenje i dalje mi je dragocjeno. Od novijih iskustava posebno me veseli osnivanje burzovne Akademije i kontinuirani razvoj edukacije iz područja financija.“ – nadodaje.


Obveze i odgovornosti na poziciji voditeljice Akademije Zagrebačke burze

Osvrnula se i na dugoročne ciljeve koji se odnose na njezinu karijeru.

„U okviru burzovne Akademije potrebno je planirati edukativne sadržaje,  pronalaziti i promišljati potrebne teme, predavače i institucionalne partnere, događanja kao i druge oblike educiranja. Potrebno je organizirati provedbu edukacije, te pratiti provedeno kao i poboljšavati proces. Aktivnosti se mogu rasporediti u aktivnosti prije edukacije, na dan edukacije, i nakon edukacije.„ – rekla je.

mmarceta2

 

Kaže kako postoji puno kontakata radi jačanja ponude i potražnje za edukacijom te kako je važno ono što treba napraviti jednako kao i ono zbog čega to rade. „Edukaciju provodimo s ciljem jačanja znanja i vještina koje polaznici mogu upotrijebiti za bolje upravljanje osobnim ili poslovnim financijama. Pri svakoj aktivnosti, strateškoj ili operativnoj, misao vodilja i želja mi je financijskom edukacijom doprinijeti financijskom razvoju pojedinca, tržišta i društva. Odatle sve kreće i tome se usmjerava.“ – smatra.

Dostignuća i prepreke

Svatko se tijekom svoje karijere suočio s određenim izazovima, pa tako i Melita. „S 26 godina povjerena mi je odgovornost vođenja trgovačkog društva – Varaždinskog tržišta vrijednosnica, čiju smo djelatnost četiri godine kasnije izmjenili u Varaždinsku burzu. Najprije je bilo upitno daljnje poslovanje uz tada vrlo otežano, smanjeno djelovanje domaćeg tržišteg kapitala. Uz takve početne okolnosti, kontinuirano uvođenje novih usluga i rast poslovnih i financijskih rezultata društva iz godine u godinu u idućih devet godina vođenja Burze posebno je iskustvo. Osim vidljivih rezultata, jednako je ključan i razvoj koji takvo iskustvo nosi pojedincu, svakom članu tima. Bili smo mladi tim koji se s entuzijazmom i kolegijalnošću susretao sa svakom novom okolnošću. Posebno nam je važna bila orijentiranost korisniku i proaktivnost, što se uvijek iznova pokazuje kao vrlo potrebno.„- ističe.

Svakako, prema njenom mišljenju, svaka uspješna žena trebala bi imati i određene osobine i kvalitete.

„Početno je ključno odgovoriti si na pitanje: što je za mene uspjeh? I koje osobine pritom trebam razvijati? Osobno mi izgleda važno razvijati se uravnoteženo, i znanja i vještine te karakter. Brojne su osobine važne, istaknula bih ustrajnost, poštenje, marljivost i proaktivnost.“ – navodi.

 

mmarceta3

 

Poslovni izazovi i zanimljivosti na radnome mjestu

Kao i na drugim radnim mjestima, voditeljica Akademije i FOI alumnica, susreće se i s brojnim zanimljivostima i izazovima koje je podijelila s nama.

„Izuzetno me veseli vidjeti polaznike željne znanja i spremne na učenje, naročito kad vidim mlade sa žarom zanimanja za nova znanja. Također mi je izuzetno drago što kao burzovna Akademija imamo priliku djelovati na jačanju financijske pismenosti, samostalno kao i putem suradnje s brojnim institucijama. To se operativno ogleda u nizu aktivnosti, primjerice putem prezentacije, stručne diskusije, kviza i drugih aktivnosti. Pri tome je prednost i razlog za zadovoljstvo česta suradnja sa studentima, brojnim vrijednim, kvalitetnim pojedincima i studentskim udruženjima, ali i sudjelovanje u razvoju znanja i vještina pojedinca i konkurentnosti domaćeg tržišta kapitala.“

Cjeloživotno obrazovanje

Osvrnuli smo se i na cjeloživotno obrazovanje te ju upitali kako smatra da ono pomaže u karijeri.

 „Nezaobilaznost cjeloživotnog učenja ogleda se i kada ga promatramo kao proces življenja primjene naučenog, osim same nadogradnje pojedinog znanja. Kod učenja mi je naročito poticajno što uvijek iznova otvara prostor za nove ideje, stavlja nas pred izbor što od naučenog primjenjivati i razvijati, te osvješćuje skromnost u odnosu na još brojna znanja pred nama. Primjerice, svakim izborom što čitam ili gledam odlučujem što usvajati, odnosno biranjem ulaza u um određujemo i izlaz. S obzirom na važnost i dostupnost znanja, kao i izbore i posljedice koje (ne)znanje pred nas stavlja, ima li uopće alternative učenju? Ostaje samo odluka što i zbog čega učimo.“    

Poruka mladima

„Proaktivno i kontinuirano razvijajmo znanja, osobnost, odnose i posvećenost zadaći koja nas čini korisnima, bez obzira na gospodarske okolnosti. To nas izgrađuje i trud se nagrađuje.“ - poručuje.

Zahvaljujemo Meliti što je s nama podijelila svoju priču te joj želimo puno uspjeha na poslovnom i privatnom planu!