Radionica je održana u dvije sesije, uživo (3. veljače) i online (14. veljače), pokrivajući teme o tehnologiji i modalitetima te ekosustavima. Voditelj radionice bio je FOI zaposlenik, Tomislav Peharda, mag. inf.
Na prvom terminu sudionici su se fokusirali na recentne tehnološke napretke u kontekstu Gen AI modela kroz četiri modaliteta (tekst, slika, video i audio). Sesija se sastojala od osobnog iskustva, različitih demo-a te vježbi. Kroz vježbe, sudionici su dobili priliku interakcije s najnaprednijim modelima kroz API kako bi dobili bolju ideju na koji način ih implementirati u produkte kada će jednom sami razvijati iste.
Shodno tome, neki od modela koje su isprobavali su OpenAI, Anthropic i Llama s use caseovima kao što su generiranje strukturiranog outputa, korištenje naprednih čipova kako bi se ubrzalo generiranje outputa, itd. Koristili su OpenAI DALL-E modele za generiranje slike te modificiranje postojeće slike temeljem prompta, a s druge strane su kod audio modaliteta generirali transkript ljudskog govora te ljudski govor iz teksta. Na kraju, koristili su i Runway video modele za generiranje videa te napredne tehnike za analizu videa kako bi dobili njegov opis.
U drugoj sesiji sudionici su obradili ključne komponente potrebne za razvoj AI aplikacija. Pokrili su anotiranje podataka, ističući važnost za kvalitetu modela te platforme poput AWS Bedrocka i Google Vertexa, koje omogućuju treniranje i implementaciju modela u skalabilnim okruženjima.
Razgovarali su o alatima za praćenje AI aplikacija i eksperimenata koji pomažu u reproducibilnosti i analizi modela, kao i o portalima s najsvježijim vijestima, koji omogućavaju praćenje trendova i inovacija u industriji. Također, predstavljena su okruženja za brzo prototipiranje, koja omogućuju agilni razvoj i testiranje ideja prije njihove pune implementacije. Sesija je pružila uvid u ekosustave AI alata i platformi, s fokusom na razvoj i skaliranje AI rješenja.
Ovim putem zahvaljujemo voditelju na utrošenom vremenu i volji za izvođenjem dodatnog sadržaja te prisutnim studentima na interesu.
