Alumni priče

Pliva nakon FOI-ja!

Luka Nesek

Professional Global application user support

  1. Zašto je prema Vama bila dobra odluka studirati na FOI-ju?

 

Moj izbor bio je studij povezan s informatikom, a smatram da FOI pogotovo svojim studentima daje razne mogućnosti u vidu razvoja i kontinuiranog učenja kroz brojne radionice i meetup-ove.

Koliko smatrate korisnim dobiveno fakultetsko znanje i stečene kompetencije te na koji način Vam je isto pomoglo u profesionalnoj okolini?

Fakultet studente priprema na ono što tek slijedi, a to je još učenja. Svi kolegiji su sadržavali barem osnove onoga s čime se možete susresti u profesionalnoj okolini.

Možete li navesti primjer?

Kao primjer sa smjera kojeg sam pohađao, mogao bih izdvojiti kolegij Upravljanje informatičkim uslugama. Kolegij na kojem smo trebali izraditi projekt imaginarnog poduzeća kroz jasno definiran plan i program. Pružio je jako dobar temelj za uvid u poslovne procese nekog poduzeća.

2. Kako su izgledali Vaši studentski dani? Jeste li bili posvećeni isključivo studiju ili ste radili studentske poslove, volontirali, angažirali se u rad udruga/organizacija, bavili se sportom/hobijima i sl.?

Mogu reći da su moji studentski dani izgledali baš onako kako sam ih zamišljao. Uvijek je bilo vremena za sve aktivnosti, bilo to druženje s prijateljima ili kolegama, obaveze za fakultet ili neke druge sportske aktivnosti. Promijenio sam jako puno studentskih poslova koji su mi otvorili pogled prema onome što će biti nakon fakulteta. Slično kao i razni studentski poslovi, sportske aktivnosti u sklopu Tjelesne kulture su omogućile stjecanje prijateljstava i poznanstava, što smatram korisnim za razvoj networkinga i socijalnih vještina.

Jesu li Vam i na koji način Vaše aktivnosti pomogle na trenutnom radnom mjestu/je li Vam žao što se niste (više) uključili u izvannastavne aktivnosti?

Direktno nisu, ali mogu sa zadovoljstvom reći da trenutno radim s kolegama koji su sa mnom pohađali fakultet i s kojima sam se družio kroz godine našeg obrazovanja. Ne mogu reći da žalim za bilo čime. 

3. Što Vas je najviše privuklo trenutnom radnom mjestu? Koje biste benefite istaknuli radeći na toj poziciji, ali u ovom poduzeću?

Trenutno radno mjesto sam smatrao izazovom, a početna pretpostavka je bila da ću se uključiti u nešto što je dobro za moj razvoj i napredovanje. Kao veliku prednost bih izdvojio radnu okolinu u kojoj sam se povezao s ljudima sličnih interesa, razmišljanja i stajališta. Također bih istaknuo sustavnu edukaciju te mentorstvo kolega koji su iskusni i otvoreni za sva pitanja.

4. S kakvim osobnim i profesionalnim izazovima ste se susreli prilikom dolaska na trenutno radno mjesto? Kakva su bila vaša očekivanja i kako se nosite s trenutnim poslovnim izazovima? 

Kada dođete na radno mjesto gdje Vam je sve novo, u početku može biti vrlo izazovno, kao i svaki puta kada se nađete u nepoznatoj situaciji. Iskustvo igra ključnu ulogu u tome kako ćete se nositi s izazovima. Upravo radi toga sam se vodio time da ću s vremenom znati sve više stvari i lakše moći usmjeriti svoje znanje na ono što dolazi, još više učenja i rada na novim stvarima.

5. Ukratko objasnite iz vlastite perspektive što točno radite unutar Vaše pozicije, koje su Vaše obaveze i odgovornosti?

Aplikacije koje Teva koristi na globalnoj razini trebaju svoju tehničku podršku i u jednom dijelu tog procesa uskače moj tim. Tehnička podrška je podijeljena na grupe i svaka grupa je zadužena za određene aplikacije, ovisno o njihovoj kompleksnosti i obujmu posla. Konkretno moja grupa pruža tehničku podršku za 5 aplikacija od kojih je SAP Ariba kao aplikacija za nabavu, najsadržajnija. Unutar sustava vršimo izmjene na korisničkim podacima, izmjenu matičnih podataka unutar sustava, izmjenu podataka na temelju korisničkih upita i na kraju rješavamo složenije korisničke probleme.

6. Kakav je selekcijski proces za navedeno radno mjesto? Kako se kretalo samo napredovanje do navedene pozicije?

Selekcijski proces u Tevi kao i cijeloj IT industriji je taj da je važan završen fakultet informatičkog/tehničkog usmjerenja i znanje engleskog jezika, dok su svi ostali certifikati i edukacije poželjni. Moj početak je bio u korisničkom call centru gdje se uče osnovna zaduženja pojedine grupe, obavještava se i usmjerava korisnike na relevantne grupe te uči model podrške za aplikacije. Nakon tog slijedi prelazak u određenu grupu gdje se odvija obuka za aplikacije za koje grupa daje podršku, prolazak kroz dokumentaciju u kojoj je sve jasno definirano i na kraju samostalno pružanje tehničke podrške. Proces je složen, iziskuje učenje i strpljenje, ali se na kraju isplati zbog dobivenog znanja i iskustva.

7. Za kraj, što biste poručili svojim mlađim kolegama na FOI-ju, u pogledu obrazovanja i razvoja vlastite karijere, kako se možda pripremiti za tržište rada po pitanju Vašeg radnog mjesta, odnosno kako doći do te radne pozicije?

Mlađim kolegama bih savjetovao da pravilno usklade vrijeme za fakultetske obaveze i privatne aktivnosti, mada znam da to nije lako. 😊Budite strpljivi u svom naumu, zacrtajte jasan cilj kojeg ćete pokušati ostvariti i zadržite kontinuitet. Pokušajte što šire sagledati poslovni i privatni svijet, to će Vam pomoći u shvaćanju razmišljanja drugih ljudi i budućih poslovnih kolega.

Ostale Alumni priče

Pročitaj priče naših
alumnija. Inspiriraj se.

Istaknute aktivnosti centra

Želiš li i ti biti uspješni alumni? Uključi se danas u naše aktivnosti