Alumni priče

Quality and Business Analyst u tvrtki ‘2e Systems’? Može!

Ana Topić

Quality and Business Analyst (QBA)

2e Systems

2e Systems je vrlo svestrana tvrtka za razvoj softvera – specijalizirana za web, mobilna i komunikacijska rješenja za aviokompanije. Tvrtka je osnovana 2000. godine u Njemačkoj, a danas ima urede u Velikoj Britaniji, Australiji, Rumunjskoj i Hrvatskoj…

Ovog tjedna razgovarali smo s našom alumnicom Anom Topić, koja je u timu tvrtke od 2019. godine i to na poziciji Quality and Business Analyst (QBA). Na FOI-ju je završila Informacijske sustave, a stečeno znanje i kompetencije koje je dobila na fakultetu smatra iznimno korisnima. Naučila je kako razmišljati, kako istraživati te kako kritički pristupati temama od interesa što je, kaže, jako vrijedno i važno za uspjeh u poslovnom svijetu.

Što je Quality and Business Analyst, kako izgleda jedan poslovni proces u ‘2e Systems’ i koje savjete vam daje Ana, pročitajte u nastavku…

Naša alumni studentica Ana je od početka karijere Quality and Business Analyst, a ona smatra da je upravo to najbolja radna pozicija za nju zato jer…

‘… ovo radno mjesto i zadaci omogućuju prisustvo tijekom cijelog procesa razvoja softvera, isprva kao analitičara, a na kraju kao testera.’

Dakle, u izradi nekog proizvoda ili nove funkcionalnosti, Ana je aktivna od samog začetka ideje do konačne realizacije, a kasnije pridonosi i unaprjeđenju funkcionalnosti. Dodatnu čar donosi dinamičnost rada i to što se mora dobro specificirati i razraditi proces ili aktivnost od interesa, ali pritom i razumjeti šira slika proizvoda ili projekta na kojem se radi.

Kako izgleda specifičan zadatak za jednog QBA?

Ukratko, najprije se radi na analizi poslovnih sustava gdje se prikupljaju i dokumentiraju zahtjevi klijenata kroz sastanke i radionice, u kojima sudjeluju i klijenti i voditelji projekata. Nakon toga, ti se zahtjevi analiziraju kroz radionice s programerima, arhitektima te voditeljima projekata i tako se postepeno dizajniraju procesi i poslovna pravila. Rezultat prikupljanja i analize ovih zahtjeva je dokument poslovne specifikacije koji moraju verificirati sve strane uključene u proces, kako bi potvrdile da razumiju koje su potrebe i ciljevi klijenata.

Kroz kontrolu kvalitete se zatim priprema testni plan, testni scenariji i koraci izvođenja testa. Po potrebi, QBA pruža podršku i programerima u vidu pojašnjavanja zahtjeva, kreiranja testnih podataka i slično. Kada je softver razvijen, isti prolazi kroz kontrolu kvalitete gdje se izvodi testiranje prema testnom planu što se može provoditi ručno ili automatski pomoću programskih skripti.

QBA i educira klijente…

Također, jedan od zadataka analitičara je i pružanje podrške klijentima tijekom njihovog testiranja (pripremanje testnih podataka, odgovaranje na pitanja vezana uz funkcionalnosti i sl.), a po potrebi i održavanje edukacije vezane uz nove funkcionalnosti proizvoda.

Osim dosad nabrojanih zadataka, QBA raspisuje i ažurira funkcionalne specifikacije i vezanu dokumentaciju te razvija različite alate za testiranje i programske skripte za automatsko testiranje.

„Sviđa mi se što možeš biti kreativan i istovremeno logički rješavati probleme i posjedovati znanja iz poslovne domene projekta da bi razumio kako se odvijaju poslovni procesi, koja su poslovna pravila, koje su potrebe klijenta i kako ih zadovoljiti na optimalan način. Uz sve to moraš razumjeti kako stvari funkcioniraju u pozadini – kako servisi i pojedine komponente sustava komuniciraju, koji su ulazni i izlazni podaci nekog procesa, koje je očekivano ponašanje sustava i sl.“

– ističe Ana i dodaje da joj se prvenstveno sviđaju ljudi, koji su pristupačni, dobronamjerni, žele pomoći, a prijenos znanja je ogroman.

Ono najvažnije… 😉

Atmosfera je uvijek pozitivna i postoji neki poseban osjećaj zajedništva u ovoj firmi. Osim toga, ured je lijep, uvijek ima slatkiša i voća, govori Ana kroz smijeh i dodaje da se nikad u firmi ne osjeća neki presing, iako rokovi znaju biti kratki. Menadžment cijeni radnike, odrađeni posao, ali i slobodno vrijeme radnika!

U odjelu analize poslovnih sustava i kvalitete (a i u drugim odjelima) se prate i koriste tehnologije i alati koje su u korak s vremenom, konstantno se unaprjeđuju procesi rada što se najčešće dogovara zajednički, unutar odjela ili čak cijele firme, tako da svatko ima priliku dati prijedlog za poboljšanja bilo kojeg aspekta organizacije i rada.

Ako razmišljate o ovakvom karijernom putu, Ana ima poruku za vas:  

„Slušajte na nastavi, učite stalno na svim predmetima jer sve će vam u budućnosti dobro doći, iako vam se možda zasad ne čini tako.“

Ostale Alumni priče

Pročitaj priče naših
alumnija. Inspiriraj se.

Istaknute aktivnosti centra

Želiš li i ti biti uspješni alumni? Uključi se danas u naše aktivnosti